Brev:
Nedtrapning af flasker
4. april 2016
Alder:
7 mdr.
Nedtrapning af flasker
Kære Helen
Jeg har en lille mand på 7 måneder, hvor jeg har nogle spørgsmål til rækkefølge af nedtrapning af flasker og optrapning af skemad.
På nuværende tidspunkt får min dreng 5 flasker, hvor jeg er begyndt at trappe formiddagsflasken ud. MEN den lille mand drikker vil ikke (og har aldrig) så gerne have eftermiddagsflasken. Så han har de sidste dage ikke fået ret meget mælk i løbet af dagen (ca. 50ml.)
Er der en særlig grund til det er eftermiddagsflasken, der bibeholdes? Og hvilken flaske skal trappes ud som den næste?
Desuden hvilken mængde mælk og skemad burde han få til de forskellige måltider/flasker? Han er en ”ivrig” spiser, en basse og mangler ikke noget. Dog er han ikke så sulten til første måltid om morgenen.
På forhånd tak ;-)
Vores dagsrutine
5-530: Vågner flaske og sover videre.
7-8: Står op, grød m. frugtmostopping + vand af kop
930-1000: frugtmos eller frugtsmootie, putning
1030-1200: alt efter hvornår han vågner får han grøntsagmos med lidt kød eller fisk + vand af kop.
14: flaske, putning
16: lidt frugt i teethfeeder, grød.
18: grøntsagsmos med lidt kød eller fisk + vand af kop
1830-1900: for det meste et aftenbad
20: flaske i sofaen – og når han glipper med øjnene ind i seng, hvor han tit falder i søvn med det samme uden problemer
21-24: mange opvågninger (omkring 10-15 stykker)
24: dreamfeed